Ерасмус + пројекат PITHEA

Пројекат PITHEA (Promoting Inclusion Through Extracurricular Activities/Промовисање инклузије кроз

ваннаставне активности) се спроводио како би се олакшала социјална и образовна инклузија деце у њихове заједнице, повећала спремност и интересовање деце за учешће у образовању, те како би се осећали више добродошли у школи и како би се створило безбедно окружење за учење, где се

свако дете осећа безбедно и цењено.

Координатор: Scoala GImnaziala Valeriu D. Cotea Vidra (Румунија)

Партнери: Primaria Vidra (Румунија), Şcoala Gimnazială Pufeşti (Румунија), Primăria Pufeşti (Румунија), OOU "Bratstvo-Migjeni" Tetovo (Северна Македонија), Zdruzenie Na Gragani Centar Za Edukacija I Razvoj S. Tearce (Северна Македонија), OŠ Sveti Sava Trstenik (Србија), Osnovna škola Jovan Popović Sremska Mitrovica (Србија), Hüseyin Avni Ateşoğlu İlkokulu Izmir (Турска), Buca İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Izmir (Турска)

Шифра пројекта: 2023-1-RO01-KA220-SCH-000158071

Период имплементације: 01.10.2023-30.09.2025.

Циљеви: Циљ партнерства које је спровело овај пројекат је:  

а) развој методолошких смерница за наставнике о томе како побољшати инклузивност образовања бољим укључивањем родитеља, локалних власти и заједнице у ваннаставне активности, на основу истраживања са вредним увидимаод стране свих образовних актера;

б) развој вештина наставника за стварање инклузивнијегобразовног окружења кроз ваннаставне активности, засноване на дељењу примера добре праксе из партнерских школа и на основу методолошких смерница развијених крозпројекат;

ц) подстицање ученика, родитеља и представника локалне заједнице да поделе своја мишњења о унапређењу инклузивности у школама и да учествују у заједничкимактивностима за постизање овог циља. 

Сва 3 циља су директно повезана са стварањем инклузивнијег окружења за учење пружањем алата наставницима и вештина за коришћење тих алата, али су такође повезана са решавањем недостатака у учењу и раног напуштања школе, јер осећај да су деца више укључена и цењена у својим школама такође чини да боље уче, упркос својим недостацима у учењу, и чини их мотивисанијим да остану у школи.   

Резултати пројекта:

 IO1 – истраживање о специфичним начинима за унапређење инклузивности у школама, са увидима од стране наставника, али и ученика, родитеља и локалне заједнице – верзија за преузимање ОВДЕ

IO2 – методолошке смернице за наставнике о томе како организовати ваннаставне активности на нивоу заједнице како би се унапредила инклузивност у њиховим школама, тестирано и валидирано у периоду имплементације – верзија за преузимање ОВДЕ

Учесници обука: 

– 6-18.04.2024, Трстеник, Србија, 27 запослених из свих партнера и 37 ученика из Румуније и Србије развијали су инклузивно понашање, социјалне и интеркултуралне вештине, за инклузивније школе;

– 14-16.08.2024, Тетово, Северна Македонија, 21 запослени из свих партнера и 19 ученика из Румуније и Северне Македоније развијали су своје вештине коришћења ваннаставних активности за олакшавање инклузије у школи, применом друштвених и међукултуралних вештина и процењивали резултате пројекта како би додатно побољшали њихов квалитет.   – 29/30.04-02.05.2025, Измир, Турска, 32 запослена и 48 ученика из Румуније, Северне Македоније, Србије и Турске развијали су своје вештине коришћења ваннаставних активности залакшу примену инклузије у школама, путем разних друштвених и међукултуралних вештина и тако додатно побољшавали њихов квалитет. 

Мултипликативни догађаји: 

Измир, Турска, 30.05.2025, Семинар о инклузији школа кроз ваннаставне активности Сремска Митровица, Србија, 07.07.2025, Семинар о инклузији школа кроз ваннаставне активности Видра, Румунија, 28.07.2025, Регионални семинар PITHEA о инклузији школа кроз ваннаставне активности Трстеник, Србија, 28.08.2025, Семинар о инклузији школа кроз ваннаставне активности Пуфешти, Румунија, 13.09.2025, Регионални семинар PITHEA о инклузији школа кроз ваннаставне активности Теарце, Северна Македонија, 26.09.2025, Семинар о инклузији школа кроз ваннаставне активности     

Укупно 221 учесник, представник школа и других образовних институција и локалних власти, био је информисан о пројекту и развио своје специфичне вештине у коришћењу ваннаставних активности за олакшавање инклузије школа и њихово интересовање и мотивацију за Еразмус пројекте.

Преузмите:

Research on educational inclusion

Презентација

Scroll to Top